Ohjeet


YLEISET KYSYMYKSET

Mistä tiedän tilauksen lähteneen?

Saat tilaukseen liittyvän vahvistuksen sähköpostiisi. Tämän jälkeen saat sähköpostilla ilmoituksen ”Tilauksenne toimitettu kuljetukseen”. Sähköpostin mukana saat myös lähetystunnuksen, jolla voit seurata lähetystäsi osoitteessa www.posti.fi. Lähetyksen tiedot eivät välttämättä näy heti seurannassa, vaan ne päivittyvät yleensä pienellä viiveellä.

Kun tilaus on lähtenyt: koska ja miten saat pakettisi? 

Kun tilaus on toimitettu Itellan tai Matkahuollon kuljetukseen, tilauksenne noutaminen onnistuu lähetystunnuksella lähimmästä toimipisteestä.  Itella ja Matkahuolto lähettävät sinulle kotiin myös saapumisilmoituksen, jota vastaan voit myös noutaa paketin lähimmästä toimipisteestä. 

Pidä lähetystunnus ja/tai saapumisilmoitus tallessa! 

(Jos käytit Postin Kotiinkuljetusta, tilaus toimitetaan Sinulle toimitusosoitteeseen, jonka mainitsit tilauksessa)  
Lähetykset kulkevat nopeasti!

Olemme saaneet hyvää palautetta nopeasta toimituksesta ja haluamme toimittaa tilaukset aina nopeasti asiakkaillemme.  Kun saatte ”Tilauksenne toimitettu kuljetukseen”- viestin, lähetys on perillä jopa seuraavana päivänä (ennen klo 17 toimitetut paketit).
Toimitusaika.

Toimitamme tuotteita 4–5 arkipäivänä viikossa. Mikäli toimituksessa on poikkeuksia, ilmoitamme siitä verkkokaupassa ja/tai tilauksen käsittelyn yhteydessä.

Pyrimme aina poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta. Jos jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi sinulle.

Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme, sillä tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu, ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, tilaus voidaan toimittaa osissa. 

Paketti toimitetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen. Tilauksen yhteydessä saat seurantatunnuksen, jolla seuraat lähetyksen kulkua.

Sähköpostitse kysymyksiä ja palautetta

Suosittelemme yhteydenottoa sähköisesti osoitteeseen myynti@LED-valot.fi

Yhteydenottoihin pyritään vastaamaan arkisin 24h kuluessa viestistä.

Sähköpostilla asiakaspalvelu vastaa arkisin klo 9.00–16.00.

Tuotekohtaisen yhteydenoton voit tehdä yhteydenottolomakkeella. Osassa tuotteista löydät myös suoraan tuoteryhmäpäälikön yhteystiedot, johon voit olla suoraan yhteydessä tuotteeseen liittyvissä kysymyksissä.

Kuljetusliikkeiden yhteystiedot

Kuljetusliikkeisiin kannattaa olla yhteydessä, mikäli tuotteen toimituksesta tulee kysyttävää tai ongelmia.

Matkahuolto
Pakettipalvelujen ilmainen neuvontapalvelu: 0800 132 582 (ma-pe klo 8.00–18.00)

Posti
Posti
Asiakaspalvelu: 0200 77000 
Sähköposti: asiakaspalvelu(at)itella.com

Postnord Logistics 
Kotisivut
Asiakaspalvelu (avoinna: ma-pe klo 7 – 18)
Puhelin: 010 572 8333
asiakaspalvelu.fi(at)postnord.com  


TUKKUASIAKAS


Myynti 010 3226 943
Asiakaspalvelu 010 3226 940
yritysmyynti@edututor.fi
Tilaukset,tarjouspyynnöt yritysmyynti@edututor.fi
Reskontra laskutus@edututor.fi

YLEISET SOPIMUSEHDOT


Online Stores Finland

1. YLEISET EHDOT

Online Stores Finland on Edututor Oy:n ( Y-tunnus 2357972-1) aputoiminimi, joka yllä pitää eri verkkokauppoja. Kussakin verkkokaupassa on selkeästi ilmoitettu tämä ja tarvittavat yhteystiedot sekä toimitusehdot kaikkine yksityiskohtineen.

Seuraavia yleisiä sopimusehtoja ainoastaan sovelletaan Online Stores Finlandin (jäljempänä OSF) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

OSF pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät kunkin verkkokaupan tilaussivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

OSF ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. OSF ilmoittaa Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.


2. ASIAKAS

OSF myy palveluita ja tuotteita kuluttajille ja yrityksille.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja OSF verkkokaupan välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa tai asiakkaan kanssa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai -numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. OSF tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua OSF:n järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu OSF:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

OSF:llä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä kunkin verkkokaupan kotisivulla.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä OSF:n asiakaspalveluun.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen kaupan peruutusoikeus.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat.


4. MAKSUTAVAT

Ajankohtainen lista maksutavoista löytyy kunkin verkkokaupan sivustolta.


5. TOIMITUSTAVAT

Ajankohtainen lista toimitustavoista löytyy kunkin verkkokaupan sivustolta.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää.

Palautusoikeus kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukaisesti. Yritysasiakkaiden palautuksista sovitaan tapauskohtaisesti.

Palautusohjeet ovat kirjattu kunkin verkkokaupan yhteydessä.


6. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

OSF pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Mahdollisia tuotteiden huoltoa vaativat ohjeet ja huoltopaikat annetaan tapauskohtaisesti OSF:n asiakaspalvelusta.


7. REKLAMAATIO

Reklamaatiot ja erimielisyyksien käsittelyt ovat eritelty verkkokaupan toimitusehdoissa erikseen.


8. YRITYSKAUPASSA VASTUUN JAKAUTUMINEN

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. OSF ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä.

OSF:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön ja enintään määrältään kauppahinnan palauttamiseen. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

 

MAKSUTAVAT



VERKKOPANKKI

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyjy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Teemme verkkomaksuhyvitykset myös Paytrailin kautta suoraan, jonka yhteydessä Paytrail pyytää asiakasta luomaan Paytrail-tilin, mikäli hänellä ei vielä sellaista ole.

TOIMITUSTAVAT

PALAUTUS JA REKLAMAATIO



ASIAKASPALAUTUS POSTIN KAUTTA

Haluamme antaa kattavan kuvan tuotteistamme verkkokauppaamme sivuilla. Mikäli et löydä etsimääsi tietoa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilausta. Joskus kuitenkin tuote ei sovi tarpeeseesi, voit palauttaa sen veloituksetta. 

Takuu- ja palautusasioissa pyydämme aina täyttämään lomakkeen.

- Palauttaminen on helppoa ja täysin ilmaista, kun palautus koskee tavallista postipakettia tai kirjettä. Tarkista erikoiskuljetuksia koskevat ehdot! 
- Palautusaika on tuotteen noudosta on 14 päivää

- Tuotteet on palautettava käyttämättöminä
- Tuotteeseen voi tutustua, mutta kuitenkin siten, ettei tuotteeseen synny mitään käyttämisen jälkiä tai vahinkoja.
- Kaikki tuotteen osat tai ominaisuudet tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa.
- Koneissa, kuten aggregaatit, lumilingot ym. tuotteiden käyttö alkaa kun niihin lisätään polttoainetta / öljyä.
- Palauttaminen onnistuu Postin konttoreihin, tuotetta EI SAA palauttaa muulla tavalla, jos siitä ei ole erikseen sovittu meidän kanssaViallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Mikäli sitä ei ole valikoimassa, palautamme kauppasumman tilillenne tuotteen tarkistuksen jälkeen
- Jos tuotteella on muita palautusehtoja, niistä on mainittu aina erikseen tuotetiedoissa.
- Tuotteen palautus kestää normaalia postia pidempään, keskimäärin 4-12 arkipäivän sisällä saamme paketin käsiimme.
Palautamme tilauksen kauppasumman tilillenne välittömästi, kun palautus on saapunut meille ja olemme sen käsitelleet.
- Maksamme palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluukuljetusta makseta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi isommat kaasugrillit, lumilingot sekä muut yli 35kg painavat tuotteet, mitä ei voi palauttaa normaalina toimituksena.
-Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta

Asiakaspalautuksen teko-ohje

1. Pakkaa tuote/tuotteet hyvin kestävään pakettiin (esimerkiksi paketti, jossa lähetys on tullut).
2. Laita mukaan yhteystietosi tilinumeroineen (esimerkiksi saamasi pakkauslista).
3. Vie palautettavat tuotteet postiin pakattuina ja suojattuina
.
4. Kerro postissa kyseessä olevan Edututor Oy:n asiakaspalautus (LED-valot.fi  646485 , rahtitunnus 803543)



Mikäli postissa ei löydetä osoitetta, tässä osoite muistiin:

LED-valot.fi VERKKOKAUPPA / Edututor Oy
Kannistontie 5,
36220 Kangasala


ERIKOISKULJETUKSIA KOSKEVAT PALAUTUKSET (yli 35kg)

Tarjoamme ilmaisen palautuksen tuotteille, kun ne lähetetään pakettina tai kirjeenä. Sen sijaan isot kaasugrillit, lumilingot, kylpytynnyrit, pihagrillit ja muut yli 35 kg tuotteet eivät ole tällaisia tuotteita, sillä niille on aina erikseen tilattava erikoiskuljetus. LED-valot.fi tarjoaa lisäpalveluna tuotteen ilmaisen kotiinkuljetuksen rahdilla.

Sen sijaan emme ikävä kyllä voi hyvittää tai maksaa erikoiskuljetusten palautuskuluja. Nämä palautuskulut ovat rehellisesti sanoen todella kovat. Näiden tuotteiden osalta palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla, mikäli asiakas sellaiseen päätyy. TÄMÄN VUOKSI on hyvä harkita tarkkaan, onko erikoisrahdilla tuotava tuote itselle soveltuva (esimerkiksi Paljut tai pressutallit).

Kilpailu- ja kuluttajavirasto: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/


REKLAMAATIO

Valitettavasti kuljetusyhtiö huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto.

Kirjaa havaitut vauriot yhdessä tavaran luovuttajan kanssa rahtikirjaan!

Mikäli havaitset vaurioitumisen luovutuksen jälkeen, ota välittömästi yhteys kuljetusyhtiöön ja tee vahinkoilmoitus!
Ilmoita vauriosta välittömästi myös myös meille tilaukset(at)edututor.fi.  

Matkahuolto
Pakettipalvelujen ilmainen neuvontapalvelu: 0800 132 582 ma-pe klo 8.00-18.00

Posti
www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palaute/
Asiakaspalvelu: 0200 71000 (pvm/mpm)
Sähköposti: asiakaspalvelu(at)posti.com
Pakettiautomaatit: smartpost(at)posti.com

Postnord Logistics
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu (avoinna: ma-pe klo 7 – 18)
Puhelin: 010 572 8333
asiakaspalvelu.fi(at)postnord.com
                
LED-valot.fi (kaikissa toimitusehtoihin liittyvissä asioissa)
Asiakaspalvelu: 010 3226 944
Sähköposti: myynti(at)LED-valot.fi


TAKUUASIAT JA ASIAKASPALVELUN YHTEYSTIEDOT

LED-valot.fi (kaikissa toimitusehtoihin liittyvissä asioissa)
Asiakaspalvelu: 010 3226 944
Sähköposti: myynti(at)LED-valot.fi

TAKUUKÄSITTELY

Pieni hetki